2 sekundės – toks turėtų būti minimalus atstumas tarp dviejų 60 km/val. greičiu važiuojančių automobilių esant palankioms oro sąlygoms. Tarpas turėtų būti dar bent viena sekunde didesnis esant blogam orui bei važiuojant už dviratės ar labai didelės transporto priemonės. Saugaus atstumo nesilaikymas yra viena dažniausių avarijų tiesiuose kelio ruožuose priežasčių.

Two-second-rule_diagram

19 proc. jaunų vairuotojų prisipažino, kad vairuoja pernelyg arti priekyje esančio automobilio, o tarp vyresnių eismo dalyvių tokį įprotį teturėjo 6 proc. Dažniausiai per mažą atstumą palaiko visureigių ir sportinių automobilių vairuotojai, o vairuojantys šeimai skirtus arba ekonomiškus automobilius pasirenka saugesnį atstumą.

„Atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio reikia padidinti suprastėjus oro sąlygoms arba vežant sunkų krovinį, pailginantį stabdymo kelią“, – patarė „Amplius LT“ vairavimo mokyklos direktorius Artūras Pakėnas.

Vairuojant naktį ar esant rūkui taip pat verta laikytis didesnio atstumo nuo kitų automobilių. Pernelyg priartėti prie masyvių transporto priemonių nerekomenduojama niekada. „Važiuodami arti kitos transporto priemonės, ypač sunkvežimio arba autobuso, negalime matyti, kas vyksta kelyje prieš pat ar šalia jo“, – teigė „Amplius LT“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Vairuotojai taip pat neturėtų pernelyg priartėti prie motociklininkų. Jie dažnai stabdo žemindami pavaras ir nustodami spausti akceleratorių, taigi už motociklo važiuojantis žmogus nėra galiniais žibintais įspėjamas apie stabdymą.

Nerekomenduojama privažiuoti itin arti kito automobilio ir taip versti jo vairuotoją praleisti greičiau važiuojantį pasitraukiant į kitą eismo juostą. Tai ne tik sukelia grėsmę, jei tektų staigiai stabdyti, tačiau taip pat gali išgąsdinti vairuotoją bei lemti staigų ir pavojingą jo manevrą.

„Jei vairuotojas važiuoja pastoviu greičiu ir neplanuoja atlikti lenkimo, visada yra geriausia išlaikyti didesnį nei trijų sekundžių tarpą, kad kelio matomumas būtų geresnis, nebūtume priklausomi nuo priekyje esančio eismo dalyvio veiksmų ir turėtume laiko sureaguoti į pokyčius“, – aiškino „Amplius LT“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Didesnis atstumas taip pat prisideda prie degalų sąnaudų sumažėjimo, nes taip galima važiuoti išvengiant nereikalingo stabdymo.

Didžioji dalis atsitrenkimų į automobilio galinę dalį įvyksta dėl saugaus atstumo nesilaikymo. Jau ne vienerius metus nesugebėjimas palaikyti tinkamo atstumo tarp automobilių yra viena pagrindinių nelaimingų atsitikimų tiesiuose kelio ruožuose priežasčių.

 

Kaip nustatyti atstumą sekundėmis:

Pasirinkite atskaitos tašką šalia kelio (pavyzdžiui, kelio ženklą, medį).

Kai tik priekyje važiuojantis automobilis pralenks tą objektą, pradėkite skaičiuoti laiką.

Kai jūsų automobilio priekis bus už pasirinkto objekto, nustokite skaičiuoti.

Laiko tarpas nuo momento, kai prieš jus esantis automobilis pravažiuoja pasirinktą atskaitos tašką, iki tos akimirkos, kai jūsų automobilis pasiekia tą patį objektą, parodo atstumą tarp dviejų transporto priemonių.

 

„Amplius LT“ vairavimo mokyklos instruktoriai primena, kokiose situacijose reiktų padidinti atstumą nuo priekyje esančio automobilio:

Esant drėgnai, snieguotai ar plikledžiu padengtai kelio dangai.

Riboto matomumo sąlygomis – esant rūkui, lyjant ar sningant.

Važiuojant už didelės transporto priemonės – autobuso, sunkvežimio ir t. t.

Važiuojant už motociklo, mopedo.

Tempiant kitą transporto priemonę ar vežant sunkų krovinį.